LOOP PERFORMANCE

Loop- en coördinatietrainingen


Een voetballer profiteert van een motorische veelzijdigheid. Als iemand makkelijk beweegt en makkelijk loopt dan heeft degene een voorsprong op het aannemen van de bal, het beslissen van waar de bal heen moet en de stap erna. Beter kunnen lopen en bewegen gekoppeld aan een betere balbeheersing. Balans en coördinatie training is een voorwaarde om een sport goed en verantwoord uit te oefenen.

Welke verschillende trainingsonderdelen zijn er:

COÖRDINATIE een goede coördinatie vereist een harmonische samenhang tussen verschillende spiergroepen. FTA besteedt hier veel aandacht aan, zeker als voetballer jong is, is deze training uitermate geschikt.
EXPLOSIVITEIT heeft alles te maken met snel zijn op de eerste meters, sprongkracht is hierbij een belangrijke schakel samen met reactievermogen en kracht.
WENDBAARHEID wil zeggen snel van richting kunnen veranderen om zodoende de tegenstander af te schudden (aanval) of om juist dicht bij de tegenstander te blijven(verdedigen).
SPIERKRACHT maakt fysiek sterker en is onontbeerlijk bij het sprinten. Door te trainen met specifieke weerstandsoefeningen kan de voetballer o.a. meer druk zetten tijdens de afzet.
UITHOUDINGSVERMOGEN in de vorm van meerdere sprintjes kunnen en moeten maken om mee te kunnen blijven doen aan het spel.


Looptrainingen worden door FTA aangeboden. Klik hier voor informatie over de tarieven.

INSCHRIJVEN

Bent u overtuigd? Wacht niet langer en schrijf in voor deelname

KLIK HIER

WACHT NIET LANGER EN SCHRIJF UW TALENT IN!

Yes ! Future gaat weer trainen op zondag!


Het heeft even geduurd, maar vanaf a.s zondag weer  lekker trainen.

Voor spelers ouder dan twaalf zullen we de 1 1/2 meter afstand regel aanhouden.


Wel houden we de richtlijnen van het RIVM aan en moeten we een aantal belangrijke zaken benoemen:

-Blijf thuis als jezelf of een gezinslid verkouden of grieperig is

-Kom op de fiets of met de auto

-Kom volledig aangekleed naar de training (ook voetbalschoenen aan!)

-Neem je eigen bidon (indien je die hebt) 

-Niet eerder dan 10 minuten van tevoren aanwezig. Trainers halen de kinderen op bij het grote hek, dus niet zelf naar binnen laten gaan.

-Kom je op de fiets dan kun je die eerst in de stalling zetten en vervolgens terug naar het grote hek

-We betreden het veld via de officiële ingangen, klim niet over het hek

-Trainers brengen de kinderen na afloop weer naar het hek

-Verlaat de accommodatie direct na afloop

-Voor en na de training verplicht handen desinfecteren bij speciale desinfectie-plek

-Let op! Er kan geen gebruik worden gemaakt van de wc’s!

Specifiek voor de ouders:

-Als ouder of verzorger heb je geen toegang tot het complex, tenzij je als vrijwilliger actief bent op dat moment.

-Blijf in de auto en ga elkaar niet opzoeken voor een gezellig samenkomen. 

Wij zullen als vereniging zorgen voor een aantal herkenbare coördinatoren die fungeren als aanspreekpunt. Bij de speciale desinfectie-plek zullen wij zorgen voor voldoende desinfectiemiddel.

Voor alles geldt dat de gezondheid van een ieder voorop staat. Het moet verantwoord zijn!